Σάββατο, 23 Δεκεμβρίου 2017

ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ!


ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

Πίστεψε στον εαυτό σου!  Πίστεψε στις ικανότητες σου! Χωρίς να έχεις σοβαρή εμπιστοσύνη στην εσωτερική σου δύναμη, δεν μπορείς να αισθανθείς επιτυχημένη/ος και ευτυχισμένη/ος.
 Η αίσθηση κατωτερότητας και ανεπάρκειας, επηρεάζουν την προσπάθεια σου στο να ικανοποιήσεις τις προσδοκίες σου. Σηκώνουν εμπόδια στην δύναμη που υπάρχει μέσα σου και στην προσωπικότητα σου. Αντίθετα, η εμπιστοσύνη στον εαυτό σου, οδηγεί σε αυτογνωσία και επιτυχημένη σταδιοδρομία.

Όταν συμβαίνει ένα γεγονός δυσάρεστο ή ευχάριστο στην ζωή μας, ενεργοποιείται η εσωτερική τάση που έχουμε να κρίνουμε τα γεγονότα της  ζωής. Πολλές  φορές η αντίληψη αυτή είναι πιο σημαντική, από ότι το γεγονός αυτό καθαυτό. Κάθε γεγονός που αντιμετωπίζουμε, ακόμη και αν αυτό εμφανίζεται ευχάριστο ή απελπιστικό, δεν είναι τόσο σημαντικό, όσο η προσωπική μας άποψή που σύμφωνα με αυτή κρίνουμε το γεγονός και συμπεριφερόμαστε ανάλογα. Γιατί πολλές φορές πριν αντιδράσουμε  προς το γεγονός αυτό, έχουμε ήδη δημιουργήσει εξαρχής την πεποίθηση ότι θα μας καταβάλλει. Tότε θα μας κατακλύσει αρνητικά τόσο πνευματικά όσο και συναισθηματικά, πριν ακόμη αρχίσουμε να το διαχειριζόμαστε.

Αν όμως με πεποίθηση και με αισιόδοξη σκέψη και σχέδιο το αντιμετωπίσουμε, μπορούμε να αλλάξουμε ολοκληρωτικά το γεγονός.

Η αυτοεκτίμηση παρότι αποτελεί ένα θεμελιακό χαρακτηριστικό της προσωπικότητας μας, παραμένει κάτι άπιαστο, φευγαλέο, αξεδιάλυτο, πολυσύνθετο που ελάχιστες φορές συνειδητοποιούμε.

Είναι ο τρόπος που εμείς βλέπουμε τον εαυτό μας και αν αυτό που βλέπουμε μας ικανοποιεί, τότε έχουμε αυτοεκτίμηση.

Η αυτοεκτίμηση είναι όλα τα μύρια μυστικά που κρύβουμε μέσα  μας και αποτελούν το ΕΓΩ μας. Προέρχεται από το ρήμα «εκτιμώ» την αξία μου και έχω και συγκεκριμένη γνώμη για τον εαυτό μου:

«ποιος είμαι ?ποιά τα προτερήματα μου? ποιές οι ικανότητες μου? ποιά τα χαρίσματά μου, τα ταλέντα μου και ποιες οι αδυναμίες μου και οι περιορισμοί μου? Πιστεύω  την εκτίμηση των άλλων? Νοιώθω καλά μέσα μου? Είμαι υπερήφανος για τον χαρακτήρα μου, δεν αμφιβάλλω για τις ικανότητες μου? Αγαπώ τον εαυτό μου ανεξάρτητα με τα ελαττώματα, τις αποτυχίες?

Όταν υπάρχει αγάπη προς τον εαυτό μας, υπάρχει αυτοσεβασμός, πίστη στις ικανότητες μας και τολμάμε να κάνουμε όνειρα για το μέλλον, χωρίς φόβο της αποτυχίας ή της κριτικής των άλλων.

Όταν η εικόνα του εαυτού μας  είναι θετική, μας γεμίζει με πραγματική εσωτερική δύναμη.
Οι σκέψεις μας είναι πολύτιμες! Κάθε θετική σκέψη φέρνει το καλό στην ζωή μας. Αντίθετα όσο προβληματιζόμαστε με ένα συμβάν, τόσο περισσότερο αγκυροβολεί στην ζωή μας. Γινόμαστε θύματα του φόβου και της στενοχώριας. Ο φόβος διαμελίζει την προσωπικότητα μας. Πάρα πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από άγχος  γιατί είναι αδύναμοι να εξωτερικεύσουν το άγχος που έχει στραφεί προς τα μέσα και γίνεται χαρακτηριστικό της προσωπικότητας τους, φθάνοντας συχνά σε σοβαρές  αρρώστιες.   

Ο εγκέφαλος κουβαλάει ένα βαρύ φορτίο από το παρελθόν και το μέλλον, το οποίο ουσιαστικά δεν χρειάζεται.

Έχει επιβεβαιωθεί πειραματικά, χάριν στις πρόσφατες ανακαλύψεις της νευροβιολογίας, ότι ο εγκέφαλος μας έχει μια «πλαστικότητα». Δηλαδή όλες οι εμπειρίες του ανθρώπου αφήνουν ίχνη στον εγκέφαλό μας, είτε συνειδητά, είτε ασυνείδητα.  Έτσι με βάση την εκάστοτε εμπειρία σχηματίζεται μια εσωτερική πραγματικότητα. Αυτή η πραγματικότητα μπορεί να είναι συνειδητή και να ανακαλείται σαν ανάμνηση, ή ασυνείδητη. Αυτή η πλαστικότητα του εγκεφάλου συμμετέχει στην ανάδυση της ατομικότητάς του κάθε ατόμου. Κάθε μια από τις εμπειρίες μας είναι μοναδική και έχει μοναδικό αντίκτυπο και απελευθερώνει το άτομο από τον  γεννητικό του προσδιορισμό ο οποίος καθορίζει εξαρχής την ανάπτυξη του. Επομένως η πλαστικότητα του εγκέφαλου του είναι μοναδική. Είναι ο μηχανισμός μέσα από τον οποίο κάθε άνθρωπος.
Γι αυτό προτείνω:
Όταν αντιμετωπίζεις ένα δυσάρεστο, κατά την άποψη σου γεγονός:
Να επαναλαμβάνεις μερικές λέξεις το βράδυ μέχρι να κοιμηθείς. Μόλις το πρωί ξυπνήσεις θα τις επαναλάβεις άλλες 6-7 φορές και επίσης πριν πας σε ένα επαγγελματικό ραντεβού: «Μπορώ να αντιμετωπίσω οτιδήποτε που θα με ενδυναμώσει να διαχειριστώ την υπόθεση αυτή, χωρίς φόβο και προκατάληψη, με την δύναμη και την ενέργεια που έχω από την φύση μου και με  την δύναμη  που μου έχει δώσει η Θεία δύναμη».
Τις επαναλήψεις αυτές θα τις κάνεις πιστεύοντας έντονα, ότι έτσι θα αποκτήσεις αρκετή δύναμη και την ικανότητα να μπορείς να διαχειριστείς κάθε πρόβλημα. Όταν ασκείσαι σε θετικές σκέψεις, δημιουργείται έτσι μια σταθερή συνήθεια της αίσθησης της ικανότητας σου, που θα σε κάνει να μπορείς να αντιμετωπίσεις κάθε δύσκολη κατάσταση.

Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις «την μέθοδο της ηλεκτρικής σκούπας», κάνοντας μερικές σημαντικές  ερωτήσεις στον εαυτό σου, σχετικά με τις αρνητικές σου σκέψεις γενικότερα. Έτσι θα μπορέσεις να ξεκαθαρίσεις από τον εγκέφαλό σου τα αρνητικά του στοιχεία. Μετά με ηρεμία και με βαθιές αναπνοές μπορείς να επαναλαμβάνεις θετικές σκέψεις και ιδέες για κάθε γεγονός που σε απασχολεί. Τότε με την επανάλειψη θα δεις ότι έχεις διαμορφώσει μια νέα αντίληψη του γεγονότος.

Όταν λοιπόν αισθανθείς ότι έχεις νικηθεί ή απογοητευθεί από ένα γεγονός που σου έχει κλονίσει την εμπιστοσύνη στον   εαυτό σου, κάθισε κάτω, πάρε ένα  χαρτί και μολύβι και κάνε μια λίστα, όχι με τα γεγονότα που είναι εναντίον σου, αλλά με αυτά που είναι υπέρ εσού.
Αν αφήσεις τις αρνητικές δυνάμεις να σε γονατίσουν τότε θα ενισχυθούν αδικαιολόγητα. Υπάρχουν διάφορες αιτίες που δημιουργούν συναισθήματα κατωτερότητας, κυρίως κατά την παιδική ηλικία..

Προσπαθώ να προτείνω τεχνικές και να δώσω παραδείγματα τα οποία αποδεικνύουν ότι δεν πρέπει να μας καταβάλλουν ορισμένα δυσάρεστα γεγονότα. Επίσης να μπορέσουμε να έχουμε ηρεμία στον εγκέφαλο μας, ώστε να καλυτερεύσουμε την υγείας μας και να αποκτήσουμε περισσότερη ενέργεια. Εν ολίγοις η ζωή μας να είναι γεμάτη ηρεμία ενέργεια και χαρά.
Σαν  ψυχολόγος εγώ εχω παρακολουθήσει πολλούς ανθρώπους που έμαθαν και εφάρμοσαν ένα σύστημα από απλές διαδικασίες, οι οποίες επέφεραν καλυτέρευση στην ζωή τους. Υπάρχουν άτομα που έχουν ηττηθεί από τα καθημερινά τους προβλήματα. Ασφαλώς δεν παραβλέπουν η δεν ελαχιστοποιούν τις τραγωδίες και τις καταστροφές που συμβαίνουν στον κόσμο αλλά δεν τις αφήνουν επίσης να κατακυριεύουν το μυαλό τους και την ζωή τους.
  1.    Το πρώτο βήμα για να πετύχει κανείς την τεχνική αυτή είναι να πιστέψει στον εαυτό του, να πιστέψει τις ικανότητες του .Αν αποκτήσει μια δυνατή αυτοεκτίμηση η επιτυχία είναι εξασφαλισμένη. Το αίσθημα της κατωτερότητας , της ανεπάρκειας  και της υποτίμησης των δυνατοτήτων του ατόμου παρεμποδίζει την εκπλήρωση των στόχων και των ονείρων. Ενώ η αυτοπεποίθηση οδηγεί στην αναγνώριση των εσωτερικών δυνάμεων και στην επιτυχή αντιμετώπιση των προβλημάτων.
  2. Πολλοί ασθενείς μου έρχονται να μου δηλώσουν ότι δεν πιστεύουν στον εαυτό τους, είναι αποθαρρημένοι από την ζωή τους και έχουν κατάθλιψη:«ολη μου την ζωή κατατρεχόμουνα από συναισθήματα κατωτερότητας. Πως θα μπορούσα να πιστέψω στον εαυτό μου και πως θα μπορούσα  να αποκτήσω τη δύναμη της θετικής σκέψης?» 
Στην περίπτωση αυτή πρέπει το άτομο αυτό να ακολουθήσει τα εξής δύο βήματα

1.    Πρώτα πρέπει να  ανακαλύψει μαζί με ένα ειδικό ψυχοθεραπευτή γιατί έχει αυτά τα συναισθήματα ανεπάρκειας και έλλειψη εσωτερικής δύναμης

2.    Να επαναλαμβάνει δυνατά πολλές φορές τις εξής λέξεις:

Αυτοεπιβεβαίωση: «Μπορώ να κάνω τα πάντα μέσα από την δύναμη που μου έχει δώσει ο Θεός. ». Το  άτομο αυτό έμοιαζε σαν μια αρρωστημένη φιγούρα με σκυφτούς ώμους. Κάθε φορά όμως που έφευγε από τις επόμενες συνεδρίες φαινόταν ότι είχε πιστέψει στην καλυτέρευση που είχε,  γιατί περπατούσε με άλλον αέρα και με ίσια πλάτη. Αργότερα μέσα από τις συνεδρίες κατάλαβε ότι το συναίσθημα κατωτερότητας είχε την απαρχή του στην παιδική του ηλικία. Σταδιακά με την επανάληψη διαφόρων αυτοπαραδοχών οι παλιές του ανασφάλειες που τον κυνηγούσαν είχαν σχεδόν φύγει και αντί να φοβάται και να κάνει σκέψεις ανεπάρκειας και αποτυχίας έκανε σκέψεις πίστης στην δύναμη του εαυτού του. Γεμίζοντας το μυαλό του με θετικές σκέψεις του παρόντος έβαλε τέρμα στην κυριαρχία της ανασφάλειας ,μιας αίσθησης που κυριαρχούσε από χρόνια.  
2.Αναλογα με τις αρνητικές σκέψεις που κάνουμε και τις σκέψεις ανασφάλειας,  διαμορφώνουμε και την συμπεριφορά μας. 
Όταν δεν πιστεύουμε στις ικανότητες μας και στην εσωτερική μας δύναμη ,δεν μπορούμε να αναλάβουμε υπευθυνότητες η να αρπάξουμε ευκαιρίες, γιατί κυριαρχεί ο φόβος ότι κάτι ‘άσχημο θα συμβεί. Και πράγματι θα συμβεί νομοτελειακά η θα συμβιβαστεί με λιγότερα από αυτά που θα επιθυμούσε να γίνουν.
Είναι σημαντικό να επανεκτιμήσετε την προσωπικότητα σας και τις δυνατότητες σας, και εάν αυτό γίνει με λογική αξιολόγηση, τότε θα πεισθείτε ότι οι σκέψεις είναι  πολύ πιο σημαντικές από τα γεγονότα..

Παράδειγμα είναι η σκέψη που κάνετε για ένα γεγονός, μπορεί να σας καταρρακώσει πολύ πριν κάνετε κάτι γιαυτό. Μπορεί να επιτρέψετε στο γεγονός να σας εξαντλήσει πνευματικά πολύ πριν αρχίστε να ασχολείσθε πραγματικά με αυτό.
Από την άλλη μια αισιόδοξη και θετική σκέψη μπορεί να αλλάξει και να ξεπεράσει το γεγονός αυτό, γράφει ο ψυχίατρος Καρλ Μενινγκερρ .